Thursday, June 28, 2012

Hilang

aku sedang kehilangan.. sedang kehilangan... makin hari makin susut sudah aku cuba tambahkan tapi hampa makin susut.. dari 75 kg kini aku tinggal 48.. kata Mak.. "ha...cantik pown kalaw kurus mcm nie.." kata abah.. "awat hunk kurus sgt ilya...(pelik)" kata cik... "(speechless)" kata tok' "Dulu dia gemok hampa semua bising..suruh jaga badan la...suruh jaga makan la...la nie dia kurus pown hampa bising...haish..xphm aku.." kata khala.. "ilya jgn dok kurus sgt..xelok..tp hunk dok mkn apa smpai kurus mcm ni..hunk mkn ubat kurus ka????" kata along zuki.. "hunk dah xlawa dah ilya....kurus sgt..dulu lagi lawa" kata kwn2 aku... "Ilya jerangkung" kata aku.. "haish pening...gemok salah...kurus pown salah (speechless)"
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

Tuesday, May 1, 2012

salam...

bagaimana mahu aku mulakan.. bagaimana mahu aku ungkapkan... disini.. tertulis disini aku, saya... Ilya Fatehah Binti Azizan Nashriby ingin memohon maaf... kepada anda semua yang pernah saya kenal kepada mak dan abah, Norhayati Zakaria dan Azizan Nashriby Mohd Baharom maafkan ilya, sepanjang ilya jadi mak dan abah, ilya tak pernah jadi anak yang sempurna seperti mana yang mak dan abah harapkan sepanjang hidup ilya, ilya tak memberi khidmat sebagai anak yang baik.. banyak kekurangan... satu kenyataan yang perlu mak dan abah tau.. ilya teramat sangat cinta, sayangkan abah dan mak tak terbanding mungkin takpernah ilya tunjuk.. tapi itulah hakikatnya... ilya rasa bertuah ada mak dan abah terima kasih, kerana banyak bersabar membesarkan ilya dan ilya akan usahakan selagi ilya hidup, takkan ilya sia-siakan mak dan abah.. maafkan ilya halalkan makan minum ilya.. segala apa yang telah mak dan abah berikan pada ilya.. ilmu, makan dan minum..menjaga dan membesarkan ilya sejak dari kecil.. harap dihalalkan segalanya... maafkan ilya mak, abah... I love you.. kepada tok, cik, dan adik-adik tok Zakiah Ahmad, cik Noridah Zakaria, adik-adik Ily Atikah, Iryani Masitah & Izrin Aisyah maafkan ilya, selama ilya membesar, banyak masa tak ilya luangkan dengan anda semua... tak sepenuhnya.. banyak dah tok dengan cik berhabis untuk ilya banyak perborbanan cik dan tok untuk ilya maafkan anak saudara mu cik... maafkan cucumu tok.. maafkan ilya... dengan adik-adik.. banyak jurang yang memisahkan kita.. hmm..yang menghalang kita menjadi lebih rapat.. kak ilya dah cuba.. tapi kak ilya gagal.. maafkan kak ilya.. tak menjadi contoh yang baik buat Atikah, Yani dan Ein.. tak memberi bimbingan dan tak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang kakak.. maafkan kak ilya.. ampunkan kak ilya... I love you kepada sanak saudara... along zuki, along inah, aunty ana, uncle rashid, alang, mak lang, khala, mamu, uncle jun, aunty sabariah, aunty nana, uncle ramli, paksu man, maksu.. maafkan salah silap ilya, ilya tak dapat jadi anak saudara yang baik.. maafkan ilya tak berusaha merapatkan ukhuwah kita maafkan ilya, ilya tak menjalankan tangungjawab ilya sepenuhnya.. maafkan ilya... I love you kepada sepupu sekalian, Abg Firdaus, Kak Fatin, Kak Teha, Ilyas, Fendi, Yussuf, Rafinie, Fitrah, Rulezzad, Wafiy, Amin, Rufian, Nur Ain, Hazwani, Aiman, Aqib, Azim, Syamimi, Syamila dan adik-adik.. maafkan ilya..maafkan kak ilya... tak memberi peluang untuk bersama dengan anda semua.. i love you kepada rakan-rakan, tadika islam, sekolah rendah sungai petani, sekolah rendah seafield 3, sekolah rendah sungai ara, sekolah menengah bukit jambul, kolej matrikulasi perak, UniMAP, USM... terima kasih diatas segala bantuan anda.. halalkan segala apa yang telah diberikan maafkan aku... I love you kepada warga kilang gula felda perlis... Wa Aziz, Pak Long Key, Pak Ngah Jepri, Pak Lang Masni, Pak Ndak, Pak Njang Syam..Pak Teh..Achik..Acu..semua warga caneyard..yang ilya kenal..pak cik boboi...dan semua warga milling yang ilya kenal...serta kapada semua warga KGFP.. terima kasih diatas segala bimbingan tunjuk ajar ilmu..dan memberi peluang ilya merasa kasih sayang yang hebat... semangat setiakawan yang kuat.. terima kasih banyak-banyak.. halalkan makan minum ilya.. halalkan ilmu yang telah diberikan maafkan ilya andai apa ilya lakukan mengguris hati.. maafkan ilya.. ilya sayang keluarga kita.. kepada rakan-rakan tersayang, Rurynee Roslan, Nor Adila Ramlee, Zulfadli Ahmad, 'Adilah Che Sulaiman.. aku, Ilya Fatehah Binti Azizan Nashriby mohon maaf diatas segala kekurangan aku segala kesilapan aku perkataan aku..perlakuan aku.. yang mengguris hati mu jaga diri baik-baik.. maafkan aku... kepada pak ngah, mak ngah, adik-adik, tok.. maafkan ilya.. banyak mengambil masa..banyak menyakitkan hati maafkan ilya banyak menganggu.. namun ilya bersyukur.. ada anda semua.. terima kasih diatas segala-galanya.. terima kasih banyak-banyak.. maafkan ilya.. andai diberi peluang andai diberi waktu masih ilya ingin mengulangi semula saat indah bersama semua sayang tak berkesempatan abadikan saja.. salam ku di ingatan...
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

Siti Nurhaliza - Salam Terakhir


takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

Sunday, April 22, 2012

aku akan datang

ini buat yang kedua-dua tersayang

sayang ku sulung,
menara cinta aku yang pertama
pengubah segala cerita hidup
pemanis segala pahit
semangat segala kuasa diri
cinta yang tak pernah padam
sentiasa marak di hati
sentiasa hangat...
kau penyuluh hidup
bagaikan mentari menyinar siang
dan bagai rembulan menyuluh malam
senyuman mu, mengubat segala rindu
tutur mu, sentiasa lembut lega mendengar
aku senantiasa rindukan itu...
sentiasa terbayang bila kau ada di sisi
tenang sayang...sangat tenang...
mengertilah sayang,
aku rindukan mu..
makin bertambah rindu...
tunggu sayang,
aku akan kembali
mahu berjumpa dengan mu
di dunia aku terpaksa akur ketentuan-Nya
kau miliknya Dia
begitu juga aku
dan makin ku rasakan
makin hampir...
tunggu sayang,
insyaALLAH akan kita bertemu lagi...



sayang ku bongsu,
terpendam sebuah rasa
yang dulunya padam, tak berputik
pemberi harapan hidup baru
disuruh terima qada' dan qadar
telatahnya mengusik hati sunyi
mengetuk pintu hati
pembuka tirai cinta
yang dulunya rapat terkunci
mungkin ini adalah takdirnya
mungkin kah aku dapat bersamanya di dunia Mu, Allah?
mungkinkah dia kekasih ku dan teman ku di dunia dan selamanya di alam kekal Mu?
mungkinkah aku selamanya kekasihnya?
aku redha, ketentuan Mu ya allah...
mengertilah sayang,
kau sentiasa dihati
walaupun cinta terlarang
dugaan, nafsu, godaan...
sentiasa melanda...
aku harap engkau tabah...
relakan pemergianku...
jangan kau risau,
aku doakan kebahagiaan mu sayang
aku doakan untuk keberkatan mu
andai kata,
ini yang terakhir,,
maafkan segala dosa-dosaku
halalkan makan minum ku
aku terlalu sayangkan mu
dan aku sayangkan mu kerana Dia, ALLAH
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

part of me

Days like this I want to drive away
Pack my bags and watch your shadow fade
You chewed me up and spit me out
Like I was poison in your mouth
You took my light, you drained me down
But that was then and this is now
Now look at me

This is the part of me
That you’re never gonna ever take away from me, no
This is the part of me
That you’re never gonna ever take away from me, no
Throw your sticks and your stones, throw your bombs and your blows
But you’re not gonna break my soul
This is the part of me
That you’re never gonna ever take away from me, no

I just wanna throw my phone away
Find out who is really there for me
You ripped me off, your love was cheap
Was always tearing at the seams
I fell deep, you let me down
But that was then and this is now

p/s: so girls...dont ever gave that part of you...
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

pendam

Aku yang mengejar bayang cinta
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

Monday, April 9, 2012

lega

lega
aku dapat luahkan segala
semua
aku terangakan satu persatu
apa yang aku rasa

takut
tapi aku mahu kau tahu
betapa hancurnya hati ku
ketika jauh kau menghilang
ketika kau jauhkan diri dari aku

entah,
aku si penagih
ketagihan kasih dan sayang mu
tapi kau masih belum mengerti
mungkin pada kau
ini adalah benda mudah
tiada erti

tapi bagi aku
kau lah segalanya...
segala-galanya........

kau biarkan aku mengharap
walaupun sering dilukakan
sering disakitkan
aku masih ketagihan kasih mu
mengharap kasih mu

mungkin juga nasib aku begini
selalu berharap dan mengharap...


terima kasih,
kerana lukakan aku dulu
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe