Preview

Saturday, January 15, 2011

durjana

agak kasar untuk dinyatakan
sudah lama aku tinggalkan kerja setan aku

tetiba aku teringat kata-kata cikgu sekolah menengah aku...

Cikgu wan Muhammad Jailani Wan Omar

"Kalau kau buat baik dengan aku, sepuluh kali baik aku layan kau...tapi kalau kau buat naya aku, sepuluh kali ganda jugaklah aku nayakan kau"

mahu saja aku buat,
biar aku dapat puas..
puas!!!

tapi,
kau pernah jadi sahabat aku dulu,
kawan aku,
pernah ke rumah,
pernah sekatil,
pernah berkongsi bantal,
pernah berkongsi minum,
pernah berkongsi makan,

hmm...
tak tergamak aku...
tapi tergamak kau buat kami begini..

aku tahu, mungkin aku sendiri tidak sebaik kalian,
tidak juga secantik kalian,
tidak juga sepandai kalian,
tidak secerdik kalian...
tidak sesempurna kalian...

pernah aku dengar dia berkata...
"kalau mahu guna alasan, "LUMRAH MANUSIA, XSEMPURNA, SENTIASA DENGAN KHILAF"..xmaju la...sampai bila pun tak insaf"

sedarkah kamu,
apa yang kamu ungkap kan itu,
kamu sendiri lakukan sekarang..
sama ada kamu sedar atau tidak,
kata-kata kamu,
pernah lukakan hati aku..
sangat dalam lukanya...
sangat dalam...

tidak mengapa,
aku yakin..hukum tuhan..
setiap apa yang hambanya lakukan,
baik dibalas baik,
buruk dibalas buruk..

semoga tuhan merahmati hidup sempurna kamu~
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

No comments: