Preview

Monday, March 9, 2009

aku & Ulu Legong, Baling, kedah...

hmm..banyak nk citer nieh..
memula masa dpt taw nk kena g tempat nie..aku rsa cm malas gila nk pegi..
memula aku dah rancang nk cabot latihan suksis..nk balek penang..
tp kan..last2..kena pegi Program Khidmat Masyarakat..kat Ulu Legong, Baling, Kedah.
Sedeyh dorh..huhuhu...
nak balekkkkkkkkkk...waaaaaaaaaa...

so dgn berat atinya..
aku pown pi gak la..
cuba nk enjoy..hahahaha..
btolak dari wg ulu koi 11 lebeyh pagi, ari sabtu..then,tros pi sana..
cm biasa,kami akan benti mkn kat gurun..
then troskan perjalanan ke baling..

xpkai highway pown..huhu..jln kmpung ja kowt..
disebbkn aku tido lmbt smlm..
so,aku pown smbung tido dlm bus..
sedar2,dah smpai pown pekan baling..

hmm..cm na la agaknya mak angkat aku ek..bdebar nieh..
dok pikir sama ada aku leyh adapt ka x kat sna..
tok aku ckp,kat sna depa dok pkai lagik jmban angkat..
hahaha..hunkpa taw x jamban angkat tuh apa?
hehe..pi carik sndri...xreti aku nk terangkan..hahahahaha..

smpai kat sna lebeyh kurg koi 5 ptg..ramai warga kg mai trun smbut..
meriah la..smpai2 ja dah di jamu mkn..mkn nasik knduri..
sedap la...5 bintang aku bg..ada ayam masak kicap,kari daging,pajeri nanas,smbal belacan..n ulam2..
hahahah..sedap kan? sedappppppppppppppppppppp sgt..

dah abes mkn..bermula la majlis pnyerahan ank angkat..
aku dgn atoi..jadi anak angkat puan rohayati...
nama mak angkat aku..rohayati...
dekat2 ngan nama mak aku..norhayati..
haahahhaa..kan? kan?

pastuh...smua balik la kat umah mak angkat masing2..
mandi2,siap2..pasnie nk kena g surau..ada cramah agama..
then lepas cramah agama tuh..
kami semua siap2 nk p mandi ayaq hangat..
kat sna kan terkenal ngan kolam ayaq hangat..
punya la syiok brendam..sedap seyh...dah la msok freeeeeeee....

tp disbbkn bdn dah letih..aku ngan atoi balek awal..
penat la..hehe..tp kan..mlm tuh..aku diserang CB..heheh..(cir bir)..get it?
lupa lak nk citer kat korunk kan pasal jamban umah mak angkat aku..
walawpown umah dia ada astro..jamban umah dia still not up to date..
dia still pkai jmban angkat..mcm yg tok aku citer tuh..hehehe..adoila..
nk xnk..aku kena la gak guna jmban mlm tuh..adoi...pengalaman pertama aku pakai jamban angkat..waaaaaaaaaaaaaaaaaaa...tharu..sok pagi, bgun awal..tros aku lari pi umah mak angkat arina..pinjam jamban umah dia..jamban kat umah mak angkat dia up to date ckit..
hehehehehe....rupa2nya bkn aku ja yg diserang CB, rmai upanya...majoriti kena la..
depa ckp psai gulai daging kat knduri tuh..dah basi..huhu...xpala...dah naseb..

sok nya...kami di bawa berkelah kat sungai..
masak secara brgotong royong..
hehe..besh....depa masak sup daging, ikan ngan air asam..(nie paling sedap), ulam2 +smbal belacan..mkn ngan nasik panas2...+ air sarbat..(hehe..teka air apa)
bapak ar sedap gila..PERFECT wa ckp lu...mmg sedap ar..kalaw boleyh nk ja aku tmbh byk2..
dah ar pedas air asam dia, sedap plak tuh...haish..lupa abes pasal sakit perot smlm..gpown dah ok dah perot aku nie..hehehe..

then pas mkn..kami pown bermandi manda di sg tersebot..(skema giler ayat)..hehehe..
enjoy la..so..ptg tuh aktiviti sndri la..wat la apa nk wat..dlm tentatif kata,kami akan di bawa mlawat perkampungan org asli kat sna..ngan kolam udang...

tp disbbkan ayah angkat aku busy,dia bg aku kunci kreta dia n aku pown bwkla kreta dia tuh bersiar2..bwk adik2 angkat aku nie ha..IMRAN,SYAMIRA ngan SUZANA..byk mulut depa nie..memula malu2..so pusing la kami 5 beranak..besh giler...smpai ke pekan kami pi..

then,balik tuh siap2..mandi2..mlm nie kami kena beri ckit motivasi dkt dak2 kampung nie..
aku?
nk bg motivasi?
aku sndri pown xtermotivate lagi..
hehe..
tp nmpk gaya depa mmg kurang skit dari segi studi nie..
tp aku ada gak la cuba ubah gaya depa pkir..
so..aku hrp..adik2 aku kat sna sntiasa berusaha ke arah kejayaan..
jgn ingt hunkpa semua xmmpu n xlyak dapt kejayaan..hunkpa smua mampu..pcayala..

then..mlm tuh skali lagik p brendam ayag hangat..besh siot..
sok dh nk balek dah..huuuuuu..xbesh la plak rasa..

sok pagi..ada perarakan maulidur rasul..first time aku join perarakan nie..
xpnh pown lagik join..meriah nya rasa...hari tuh,rombongan belia dari penang join..lagik la meriah..

so pas majlis tuh..semua dah siap2 nk packing brg..nk balik dah..huhue..mak angkat aku nanges..
haish..

"ibu,halalkan makan minum ilya ngan atoi ek selama kami bermalam kat umah ibu..sorry kalaw kami ni nyusahkan ibu sekeluarga,"

then, tepat jam 3, kami pown pulang ke wg ulu........
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...buhsan....

overall..percutian ni..aku bg 4 stgh bintang..klaw jamban umah mak angkat aku besh..mmg aku bg 5 bntglah! *****..
hahahahaha...
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

No comments: