Preview

Sunday, December 5, 2010

ya allah

bismillahhirrahmanirrahim..

ya allah,
jika aku jatuh cinta, ya allah
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatan ku untuk menyintaimu...

ya muhaimin,
jika aku jatuh hati
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
agar idak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

ya rabbana
jika aku jatuh hati
jagalah hati ku padanya
agar tidak berpaling dari hatimu

ya rabbul izzati
jika aku rindu
rindukan aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan mu

ya allah
jika aku menikmati cinta kekasihMu
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat disepertiga malam terakhirmu~

ya allah
jika aku jatuh hati pada kekasihmu
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya allah
jika kau halalkan aku merindui kekasihmu
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta dan rindu abadi hanya kepadamu~

Ya Allah,
dengan iman yang lemah ini
ku buat mendaki keredhaanMu
dalam usia ini harus ku gali ilmu mu
jauhkan aku dari maksiat
sesungguhnya maksiat itu memuntahkan ilmu
maksiat itu mematikan hati

semoga allah memelihara hati ini dari godaan syaitan
dan dikurnia kekuatan dalam mengharungi hiruk pikuk duniawi

"tiada rasa susah pada hati yang saling berkasih sayang"
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

No comments: