Preview

Thursday, June 2, 2011

ditanya~

ditanya lagi
dilihatnya aku bahagia
dilihatnya aku sedikit berubah
bukan gaya aku yang dahulu
banyak yang lain
positifnya banyak dari negatif
dia hairan..
bukan senang mahu di ubah cara fikirku
bukan senang mahu di ajak berbual panjang
bukan senang mahu dilihatnya aku melekat di rumah

apakah sebab gerangannya..

aku tersenyum
sudah ku tahu apa yang bermain dikepalanya dia
aku tahu yang berlegar

andaiannya dia, aku punya kekasih hati
sudah pasti..

aku tersenyum,
sebelah tangan kanan ku terpacak
bukan..tidak sama sekali
sumpah, bukan kerana kekasih hati

tak mengapa..
ternyata dia silap..
aku hanya tinggal diam...

ditanya lagi
siapa gerangan manusia yang mampu mengubah semua ini

aku lagi tinggal diam..
berfikir sejenak
menyusun kata apa yang harus aku jawab
mahu dia faham terus apa yang bakal aku suarakan
tiada lagi pertanyaan

dijawabnya aku..
"Mahu tahu kenapa?..
Cuba lihat dalam mata aku
Apa yang kau dapat lihat?"

dijawabnya dia...
"Penuh Cahaya..
Bercahaya Macam Bulan..
Sudah tidak ada kosongnya dulu"

dijawabnya aku
"ada seorang hamba Allah,
hanya orang biasa,
bukan pengurus,
bukan pemegang sijil pendidikan tertinggi
tapi dia punya kuasa yang luar biasa...
yang mampu berikan seikhlas kasih dan sayang yang sangat-sangat aku dahagakan,
aku dambakan, aku inginkan
tidak terbeli wang ringgit..
dia penuhkan hati aku yang dahulunya kosong
dia buat aku bahagia..
sangat bahagia..."

dia diam
"I can see that..
I'm happy for u..
Allah Maha Adil..
Hargai apa yang ada sekarang..
jangan lupa tanggungjawab mu sebagai seorang anak...
semoga Allah merahmati kehidupan mu...
Amin.."

Amin...........

diteruskan nya lagi
"Semoga Allah merahmati juga kalian yang mampu membahagiakan anakku..
Pesan ku wahai anak,
jangan kau sakiti hati mereka..
ingat pesan ku"
takkan baca jerrrrrr...komen sket...tq~hehe

2 comments:

Rynee Yusraa said...

i'm happy if u're happy...:).

~*anak abah*~ said...

Thanx bro cute